LOURDES JESIENIĄ TEŻ JEST PIĘKNE

W dniach 6-10 października 2019 odbyła się kolejna pielgrzymka Mieszkańców Domu do Lourdes we Francji z organizacją HCPT Polska. Tym razem w podróż udali się nieco starsi ale równie radośni podopieczni oraz dla równowagi jedno dziecko.

Spotkaliśmy się wcześnie rano na lotnisku w Balicach skąd wielu naszych pielgrzymów po raz pierwszy wyruszyło w podróż samolotem, co zawsze budzi wiele emocji. Szybko znaleźliśmy się w Lourdes, gdzie zakwaterowaliśmy się w hotelu La Salitiude a po pysznym i obfitym obiedzie ruszyliśmy zwiedzać Lourdes. Najpierw udaliśmy się przywitać z Matką Bożą pod Grotą Massabielską. Zwiedzając Sanktuarium, uczestniczyliśmy też we Mszy Świętej w języku polskim w Krypcie a kolejnego dnia pod Grotą Objawień. Zwiedziliśmy też miejsca związane z życiem Świętej Bernadetty, Muzeum Figur Woskowych, Muzeum „Małe Lourdes”, gdzie podróżowaliśmy ciuchcią podziwiając miasto. Wszyscy też uczestniczyli w wycieczce na Pic de Jear, gdzie wyjechaliśmy kolejką linową a kilka osób zdobyło szczyt tej charakterystycznej góry z Krzyżem. Pogoda dopisała, więc widoki z góry jak i z kolejki były zachwycające. W tak pięknych i urokliwych okolicznościach przyrody, degustowaliśmy różne przysmaki regionalne np. sery francuskie, bagietki, tradycyjne francuskie słodycze itd. Jak pielgrzymka do Lourdes to nie mogło zabraknąć przeżyć duchowych podczas kąpieli w wodzie ze źródła wskazanego przez Marię, która objawiła się Bernadecie, udziału w procesji Światła, udziału w Wystawieniu Najświętszego Sakramentu z Błogosławieństwem chorych. Wszyscy dzielnie pokonali wzgórze, modląc się i podziwiając piękną Drogę Krzyżową na wzgórzu obok Sanktuarium. Pielgrzymka była w październiku, więc każdego dnia modliliśmy się na Różańcu, zawierzając wszystkie sprawy z jakimi przyjechaliśmy do Matki Bożej z Lourdes.